Saturday, October 31, 2009

WORKING ON WEEKEND?

Salam..

ada tak sapa2 yg bernasib malang terpaksa membuat kerja opis di hari cuti hujung minggu mcm aku?

kesian kita kan. kenapa eh kita sanggup buat keje masa org cuti ni ? kenapa kita bersusah payah sangat nak jalankan tugas ni? padahal gaji kita bukannya bleh buat jadi jutawan pun ..

kenapa eh kita sanggup gi keje hari2 padahal kita tau sume nye memenatkan , sumenyer buat kita stress..

tak pelik ke korang ?

hehe. tak la pelik. sbb tu sume tanggungjawab kita kan. orang yg tak paham konsep je akan tak rasa bersalah kalau keje yg sepatutnya dia buat tak siap2 dan menyebabkan sume orang lain kene marah bos. susah nye. penatnye . penat.

adakah korang ingat surirumah yg tak keje kat opis tu rileks dok umah ? rasanya lagi penat. lagi la takde rehat termasuk sabtu,ahad dan cuti am. lagi bz lagi ada kalau weekend kan. sian surirumah. takpe, pahala korang besar kalau niat baik .

kalau keje gomen, niat baik nak tolong orang pun dpt pahala kan? hehe. tapi keje aku bukan la tolong orang, biasanya keje aku menyusahkan orang2 kerajaan yang salah urus kewangan, dan menyenangkan pembekal..tu yg org tak ske tu.

kira tolong orang jugak la tu. tolong dapatkan hak orang yg sewajarnya dapat bayaran tu.

ntah hape2 aku bebel petang2 ni. letih la beb. best nye kalau dpt aerobik or lari2. bila kuar peluh, badan akan rasa ringan skit and kurang rasa stress.

ok la. later la citer lain. take care.

No comments:

Post a Comment