Friday, December 19, 2008

Sambungan kisah di bawah..hehe

Ok..so sambung plak citer yg tak abis sblum ni ..



1st appt berat sha 72.0kg..

DR bagi Provera untuk bagi period dan jugak nak stabilkan hormone balik

Provera ni pil perancang la sbnrnyer..



Malangnye , 3 cycles Provera tak mampu nak buat sha piyed..lansung tak piyed pon ..

quite depressive actually sbb provera tu sangatttt byk side effect yg menyakitkan jiwa..ku tahan jua demi nak dpt baby kan..



2nd appt 27.05.2008 - berat dah jadik 74.0kg!! hahaha..kene marah ngan dokter :( tapi aku ttp sengeh camni gak :D ( tak paham bahasa budak ni ..)

so DR ckp "I dont believe u can lose weight without any help , so I will refer u to a dietitian , that's a better choice for u "

huh..memula nak ngelat taknak jumpa dietitian..so ckp kat DR ..nak diet n eksesais sendiri , DR tu bolayan ..

02.06.08 - 1st appt diet( masa ni berat dah 71.8kg) ..sume mende yg dia ckp tu sume pon kita dah tau sbnrnye, cuma nak buat ngan tak buat je..betul tak kawan2?memula jumpa dietitian ni aku skeptikal skit ..dlm ati "ek eleh ..mcm leh kurus kalau aku ikut menu ko tu " tapi ku angguk kan jugak segala kata2 nya ..hehe
Body Fat % masa ni 45% ! giler tinggi ..separuh badan ku adalah lemak semata2..

baru la rasa insaf skit..

05.08.08-2nd appt diet .. berat dah jadik 68.6kg (-3.2kg)..melompat2 haku suka giler dpt berat bawah 70+ sungguh tak ku duga ..hehe..sbb rasa mcm mustahil kan bg aku yg OBESE nih..tp sbnrnye tak mabeles sangat pon tu ..3.2kg in 2 mnths..but that a good start kan?

pastu kan puasa..raya ..berat pon dah ting tong..hehe

05.11.08-3rd appt diet ..berat turun skit je..67.0kg ( -1.6kg je???) ni kene marah ngan dietitian..nampak sangat tak jaga mkn masa raya..hahaha..3 bulan 1.6kg jer?tak berusaha lansung la tu ..hehe..ampun dietitian ku ..

selepas kene marah baru la kembali ke pangkal jalan..hehe..
alhamdulillah ..sehingga ke tarikh ini ( 19.12.2008 ) berat dlm lingkung 63-64kg camtu..hopefully sebelum next appt diet Feb 09 dpt la turunkan sehingga 60kg..

No comments:

Post a Comment