Wednesday, December 31, 2008

A NEW YEAR , WILL THERE BE A NEW ME?

Memang tak sangka , ni hari terakhir tahun 2008..Alhamdulillah ..masih lagi diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah swt ni ..semoga masih ada peluang dan ruang untuk diperbaiki pada tahun2 akan datang ..

Sebenarnye kan..aku ni mmg tak penah nak sebok nye nak ber azam bagai..ehehe..sbb aku tau sangat aku ni mmg agak mustahil la nak menunaikan azam diri sendiri tu ..

tapi tahun ni, aku betul2 nak berusaha mencapai azam aku ..semoga taun ni akan menjanjikan perkara yang baik2, di murahkan rezki dan dikurniakan kasih sayang Allah swt..

Nilah perkara2 yg aku nak usahakan supaya dpt dicapai pada tahun 2009 nih..semoga tercapai hendaknya ..aminnn...

  • MENCAPAI BERAT BADAN UNGGUL (HAHAHA) UNTUK BMI NORMAL IAITU AT LEAST 55.0kg SEBELUM 01.06.2009 -- CABARAN UTAMA
  • PAKAI SUAR JEANS SAIZ 28 SECEPAT MUNGKIN..HAHAHA
  • DPT SARUNG DAN ZIP DAN BUTTON KAN SUAR JEANS B.U.M SAIZ 30 YG TELAH DIHADIAHKAN OLEH KAWANKU ( BAIK NYE SINDIR BEB..EHEHE )
  • DAPAT PAKAI SUAR THAI TANPA MENAMPAKKAN KEMONTOKAN POUCH KU..HAHA
  • BODY FAT % MESTI DITURUNKAN SEKURANG2 NYA 5% SEBELUM 04.02.2009 ( INI TARIKH NEXT APPOINTMENT NGAN DIETITIAN..EHEHE )
  • MINUM AIR MASAK 2 BOTOL 1.5LITER SEHARI
  • EKSESAIS AT LEAST 30MIN SEHARI
  • MAKAN FAST FOOD SEKALI JE SEBULAN / 2 BULAN SEKALI ( MANA YG KESAMPAIAN..HEHE )

Berusaha lagi bimbim!! waa..byknyer resolusi untuk diet ni yer..bleh ker aku mencapai berat tu ?boleh ke aku menyarung seluar jeans saiz 28 tu??hehehe..kita tunggu dan lihat hasilnya nanti ..akan ku update secepat mungkin mana2 yg dah tercapai k?haha..janganla kene carry forward ke taun depang plak ..haiyyyaaa...

aper2 pon..SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2009..SEMOGA KALIAN DIMURAHKAN REZKI , SENTIASA DI BAWAH LINDUNGAN RAHMAT DAN KASIH SAYANG ALLAH SWT , DITABAHKAN HATI , DIKUATKAN IMAN ..AMIN..

No comments:

Post a Comment