Friday, January 2, 2009

Anjakan Paradigma , Sebaran Idealisme

Salam semua ..

Semlm 1 Jan , cabaran hari pertama di tahun baru ..hehe

Hubby cuti , so balik kampung..umah kakak2 ipar..dah lama gak tak balik ..a few months la..sbb hubby sabtu ahad pon keje ..so susah nak carik masa..

Sampai2 je kene serbu ngan cucu2 ..waa..jangan tatau ,walaupon gue ini masih muda jelita..wahahahah.. gue udeh ada ramai cucu ya..hehe..sbb hubby anak bongsu dari 10 adik beradik , so anak2 buah sume dah kawin awal dari dia..ade la dlm 10 org cucu skang kot..

Ade sorang cucu tego "nenek , kenapa muka nenek bulat tapi badan nenek kurus?" apakah yg harus ku jawab..pastu sorang lagi pegang2 perut masa tgh duduk "nenek,nenek ni demok la.."(sambil picit2 lemak kat perut ku yg berlipat masa duduk ) ..pastu sorang lagik "nenek,baby nenek mana ?" aku jawab"nenek blum ade baby la" ..pastu dia tanye lagi "eee..lamanye nenek nak dpt baby"hehe..sobar je la ..sib baik ko ni bebudak ..

yg best nyer..semlm kebetulan ade sorang lagi kakak ipar balik kmpg..so ade 3 psg ipar kat umah tu semalam..memula sorang tego " eh ,bim , kenapa mcm dah kurus sangat ni " pastu sorang lagik "tu la..akak nak tego tadik , akak tgk mcm lain je rupa ko nih " pastu sorang lagik " ko pegi slimming centre ko ? ( ni mmg ayat sentap skit..ehehe )

aku dengan ayu nye jawab"takde la kak ..kurus skit jer.."hehe..pastu laki aku dengan cepat nye menjawab " mana tak kurus kak, dia siap beli mesin eksesais tu haa..hari2 naik mesin tu kalau tak kurus tatau la.." waaa..laser betol laki i ni ..

pastu kakak2 tu sume sebok tanye..mesin ape, beli katne, eksesais ape lagik , makan ape..waaa..tak sangka sungguh memberi impak kekurusan ku yg skit nih..ehehe..kakak ipar yg sorang lagi ckp "ok da la tu badan tu ..tayah kurus sangat ..skang dah ada shape lagi aa.."kembang koncop idung i ..hahaha..

ni la bbrp pic yg di snap masa balik kampung yg permai tu ..







2 pic d atas ni di snap oleh cucu2 ku yg excited nak main henpon ..huhu.."nenek..cepat la posing,kita nak amik gmbr ni.." abis segala gmbr kerusi di ambik nyer..ehehe


nak ambik gmbr ngan nenek jgn aa nangis..nangis saje ko nih ..






ni sebahagian je yg ade..kalau yg lenlain balik kampung,mcm nak roboh aa rumah ..ehehe..



No comments:

Post a Comment