LilySlim Weight charts

Sunday, January 18, 2009

KOLEKSI VCD/DVD EKSESAIS

Harini , Ahad 18/01/09 tiba2 aku ade muncul online.haha..adakah aku sudah membeli laptop atas dasar kegilaan ku berporem dan ber blog?? oohh tidak ..blum ckup bajet ..hehe

sebenar nye tadi nak tgk tiket murah MAS nak balik kuching..mmg murah giler beb , semlm ngan arini je sale tu ..rm34 sehala ..pegi balik rm68 sorang..KL - KCH ..giler ke tak giler??mmg sahih mentall punyer..

masalahnyer , aku mmg bencik ngan MAS ni ..sbb bila part nak bayar mmg mcm s*al..aaaa..kan dah kene sumpah ..aku dah semangat book tadi..time nak bayar,time tu la page cannot be found.bila nak kol CS dorang.tunggu la sampai esok baru ada org angkat.tu yg aku hangin giler tu. dah la aku nak konfirmkan bleh ke tak pakai internet banking sbb aku ni takde kad kredit.haram la ada org nak angkat kol .huh. jadi biarla aku naik Airasia yg murah tapi takde makanan tapi bleh byr senang lenang pkai M2U.mmg geram ni ..aku sabar je la..huhuhu

ok..ekceli arini nak share koleksi vcd/dvd senaman yg aku ada..hahaha..takde la byk tapi best la kongsi2 ngan korang kan..bleh korang2 yg baru nak mula insaf tu pilih mane nak beli ..ehehe..



ni VCD pertama yg aku beli masa aku memula insaf..cina kedai tu yg rekemen..dia kata kalau baru nak mula eksesais..try this one..senang nak ikut dan tak laju sangat ( ye la..dia nye instructor dah tua meh ..eheh) . Tapi seriously, kalau korang ni baru nak berjinak2 eksesais..try this one..mmg senang nak paham , 40min tak terasa la sbb mmg total body workout..lagu ala2 retro skit la tapi still leh ikut muzik ..hehe..kalau tak ske lagu dia,korang pasang la lagu sendiri kat telinga..hehe
Ada aerobik and ade toning session ..so lengkap la ..dia ada tunjukkan cara betul nak buat ad workout ..masa aku semangat ikut ab workout ni mmg flat la perut ku yg montok itu..hahaha
Harga : rm 12.90


lepas agak2 boring ngan rosemary tu kan..aku carik la vcd lain..tp susah nak pilih.last2 aku pilih senam hip hop ni..konon2 bleh ikut aa..haha..ntah ape2 step nye mmg mcm menari hip hop..dah tu asik salah step..so takde la aku nak rajin buatnye ..haha
harga - rm12.90

bosan plak hip hop ( sbb asik takleh ikut step kan..) aku bli yg ni plak ..dance gak ..tapi best skit la sbb ni omputih nye ..yg hip hop atas tu indon nyer..wakakakka..
yg ni ok skit..walaupon ade step susah , tapi masih bleh ikut lagik la..peluh jgn citer..mcm ujan lebat jer..hehe.cuma nya , yg ni takde la toning session ke ape ke ..mmg cardio la semata2..
harga rm14.90



pastu aku beli gym ball sbb murah kat tesco..ehe..tapi tak reti camne nak guna utk eksesais..so jumpa dvd nih ( masa ni baru dpt beli dvd..huhu ) . Kathy Smith ni mmg cool ..sangat senang nak ikut , sbb guna gymball ni slow la skit kan..walaubagaimanapun..sangat la memenatkan ..haiyaaa..mau cramp sume otot ..huhu..
kalau korang dah boring2 aerobik..try gym ball ..good for cardio n toning ..
harga - rm12.90



pastu beli yg ni plak ..konon2 mcm dah lose weight skit kan..bleh la wat toning2..fokus pada part tertentu ..yg best nye dvd nih kita bleh pilih nak workout yg mana and bleh mix n match sendiri ..hehe..ade utk abd , bun n thigh dan arms n legs..bagus tau ..satu sesi 10min..so bleh mix 10min abs,10min arm legs , 10mins bun n thigh. kalau tak mantopppsss lagik tatau la..ehehe..
yg tak best nyer , takde la senamrobik kesukaan kita sume tu ..ehehe..ni lebih pada target area la ..so sesape yg ada masalah lower part ke..upper part saje ke..abs saje ke..berguna la dvd nih
harga - rm14.90 ( ada offer time ni )






ni plak aku baru bli semalam..meroyan betul nak beli ..hahaha..tapi mmg SANGAT BERBALOI ..aku baru buat 10min pon dah hujan lebat ..ehehe
yg best nye ..dlm dvd ni ade warm up , 4 cardio eksesais , dan cool down...bleh pilih antara 4 tu nak buat ape..satu klip 10min ..
4 cardio exercise tu adalah :-
- KICKBOXING -- BEST GILER BABAS..HAHA..I LIKKEEEE
- ATHLETIC INTERVAL - NI PON BEST , GANAS SKIT
- RETRO AEROBIC - NI KELAKAR LA SKIT,LAGU RETRO ..EHEHE
- CARDIO DANCE - WOOO..NI BEST ..MCM2 TARIAN MASUK CAMPUR..EHEHE

yang lagi best, ade pilihan masa nak main clip tu ..korang nak ke tak nak dengar sora denise austin yg pot pet2 tu ..hahaha..bleh pilih music saje atau nak dgr instruction ..
kalau memula nak blaja step , dengar la instruction kan?dah lama2,ikut je step with the music ..
step mmg tak susah sangat ..so recommended jugak untuk yg baru berjinak2 nak aerobik ..ni mmg pelaburan yg sangat berbaloi ..mana nak carik sampai 4 cardio eksesais camnih..
tapi denise austin ni mcm biasa la..sliideee..kick kick ..punch2 ..DIJAMIN akan memenatkan,memeluhkan anda..ehehe
harga - rm19.90
nanti kalau ade beli lagik update lagik ek ..yg penting , kene move it move it ..



1 comment:

  1. kat kedai mana bli dvd denise austin ye? sy brminat tpi bile google byk kt oversea.. kne bli online

    ReplyDelete